logo_circle_50x50

Dobre półrocze dla radia w Polsce

W I półroczu 2018 prawie 73 proc. Polaków słuchało radia każdego dnia. 

Dziennie 72,7 proc. Polaków słuchało radia w pierwszym półroczu 2018. – wynika z najnowszych danych badania Radio Track.

W minionym półroczu radio włączało codziennie 72,7 proc. Polaków, czyli 21,9 mln osób.
(760 tys. więcej słuchaczy niż w roku ubiegłym). Każda z nich słuchała radia średnio ponad 4 godziny dziennie (269 min).  

Najwyższe zasięgi radio notuje w kategoriach wiekowych interesujących reklamodawców, czyli wśród osób dorosłych, w wieku 25-39 lat (każdego dnia 74,4 proc. z nich słuchało radia) oraz w wieku 40-59 lat (każdego dnia 75,4 proc. z nich słuchało radia). Wzrósł zasięg słuchalności radia wśród młodzieży, w wieku 15-24 lat, do 70,9 proc. z 69,4 proc. w roku ubiegłym.

O kwadrans dłużej niż w roku ubiegłym Polacy słuchali radia w pracy. Prawie 14 proc. Polaków pracuje przy włączonym odbiorniku (4 mln. osób słucha radia codziennie w pracy), słuchając radia średnio ponad 6 godzin (385 minut). I to stanowi 27% całego czasu słuchania.

Coraz częściej radio jest towarzyszem podróży. Ponad połowa kierowców (52,5 proc.) słucha codziennie radia w samochodzie przez ponad dwie godziny (126 min.). Wysoka percepcja przekazu reklamowego w momencie jazdy samochodem sprawia, że reklama nadawana w drive time jest wysoce skuteczna i atrakcyjna w opinii reklamodawców .

Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w I półroczu słuchało 76,9 proc. osób z wyższym wykształceniem (75,1 proc. w roku ubiegłym) oraz 73,4 proc. ze średnim (71,6 proc. w roku ubiegłym). Najwyższe zasięgi radia notowane są w kategoriach zawodowych najbardziej atrakcyjnych dla reklamodawców: wśród dyrektorów, prezesów, specjalistów, przedstawicieli wolnych zawodów czy właścicieli firm.

Mimo, że wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM, to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez Internet oraz dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych. Radio świetnie wykorzystuje dodatkowe kanały dystrybucji – większość stacji nadających w Polsce jest obecna online.

Dane: Radio Track, Kantar MillwardBrown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Fala I-VI 2018.

Kontakt dla mediów:​

Anna Romaniuk - Client Director Kantar Polska
Tel. 501 185 600

Anna Wiater - Rzecznik prasowy KBR
Tel. 696 922 076

PRZEŚLIJ KOMENTARZ
logo_125x15

© 2018 RADIOTRACK - Wszystkie prawa zastrzeżone