KBR

.::radio||track::.

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Komitet Badań Radiowych Aktualności KBR
Aktualności KBR

Komitet Badań Radiowych zmienia logo

Email Drukuj PDF

Komitet Badań Radiowych wprowadza nowe logo, utrzymane w kolorach granatowych.

W nowym logo dominują trzy litery składające się na skrót nazwy Komitetu oraz element graficzny nawiązujący do fal i wykresów.
Nowy znak Komitetu Badań Radiowych został przygotowany przez grafików Grupy Eurozet, która wchodzi w skład KBR-u.

 

 

IRBRI przyłącza się do grupy konsultacyjnej PBI

Email Drukuj PDF

Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) łączy siły z grupą konsultacyjną, która prowadzi prace nad nowym standardem pomiaru Internetu w ramach konsultacji branżowych organizowanych przez Polskie Badania Internetu.

Odbyło się już spotkanie podsumowujące działania IRBRI i grupy konsultacyjnej PBI pracującej nad pomiarem streamów w Internecie. Ustalono podczas niego, jakie parametry musi spełniać takie badanie, by odpowiadało wymogom nie tylko nadawców materiałów audio i wideo, ale też właścicielom sieciowych rozgłośni. Zdecydowano m.in., że w badaniu słuchalności internetowych kanałów radiowych identyfikowane będą całe platformy skupiające stacje oraz pojedyncze streamy, demografia będzie badana na podstawie panelu, a jako podstawowy wskaźnik ustalono słuchalność minutową (na jej podstawie wyliczone zostaną np. zasięgi).

W ten sposób członkowie IRBRI zdecydowali, że badanie mierzące słuchalność kanałów internetowych stanie się częścią nowego standardu pomiaru Internetu, nad którym pracują obecnie Polskie Badania Internetu.

Osobom pracującym nad nowym projektem zostały przekazane efekty dotychczasowych prac IRBRI, m.in. wnioski ze spotkań z instytutami, które prezentowały swoje metodologie.

Członkowie IRBRI będą teraz brać udział w dalszym procesie decyzyjnym, którego efektem będzie powstanie specyfikacji określającej wymagania, jakie musi spełniać nowe badanie Internetu (również w części dotyczącej pomiaru kanałów radiowych).

 

Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) została zawiązana w lipcu 2009 roku z inicjatywy członków KBR-u i Polskich Badań Internetu.

Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badania Radio Track, które są jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce.

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) została powołana przez czołowych wydawców internetowych w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine - w celu stworzenia standardu badań internetu w Polsce. PBI promuje wiarygodne i rzetelne badania polskiego internetu, jako nieodzowne narzędzia dla podmiotów korzystających z reklamy on-line. Misją PBI jest przyczynienie się do rozwoju polskiego internetu, jako medium zbadanego i tym samym wiarygodnego dla reklamodawców, agencji reklamowych inwestorów oraz firm, których działalność jest związana z internetem.

 

 

AGB przedstawiło metodologię mierzenia słuchalności kanałów internetowych

Email Drukuj PDF

Podczas ostatniego posiedzenia Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI), instytut AGB Nielsen Media Research przedstawił swoją metodologię pomiaru stacji w sieci.

Oferowana przez AGB Nielsen technologia - Streaming Marketing Intelligence, łączy dwa rodzaje badań: site centric i panel. Pierwszą metodologią mierzone jest natężenie słuchania radia, drugą – struktura demograficzna słuchaczy. Dzięki połączeniu obu metodologii możliwy jest dokładny pomiar wielkości audytorium i demografii, planowanie kampanii reklamowych i prowadzenia analiz typu post-buy oraz porównania wyników z innymi mediami, m.in. tradycyjnym radiem.

Przedstawiona przez AGB Nielsen metodologia zakłada mierzenie słuchalności kanałów radiowych odtwarzanych różnymi sposobami, m.in. poprzez playery na stronach WWW nadawców jak i aplikacje typu WinAmp. Oferuje ona szereg wskaźników, takich jak liczba unikalnych użytkowników (dane na podstawie cookies), średni czas słuchania, średnia dzienna liczba unikalnych użytkowników.

Spotkanie z AGB Nielsen Media Research było kolejnym w trakcie przeglądu istniejących na rynku metodologii umożliwiających pomiar słuchalności kanałów internetowych.

Wcześniej członkowie IRBRI spotkali się z przedstawicielami instytutów Gemius SA i Millward Brown SMG/KRC.

IRBRI, po zapoznaniu się ze wszystkimi metodologiami i po publicznej dyskusji, podejmie decyzję, jakie warunki musi spełniać polski standard tego typu badania. Na tej podstawie powstanie zapytanie ofertowe; w wyniku przeprowadzonego przetargu zostanie wyłoniony instytut, który będzie prowadzić badania w Polsce.
Działania i doświadczenie KBR w ramach Inicjatywy będzie wykorzystywane w pracach PBI nad badaniami streamingu.

Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) została zawiązana w lipcu 2009 roku z inicjatywy członków KBR-u i Polskich Badań Internetu. Pracuje nad stworzeniem pierwszego w Polsce standardu badań słuchalności kanałów internetowych.

Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badania Radio Track, które są jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce.

Polskie Badania Internetu to firma badawcza powołana przez czołowych wydawców internetowych w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine, w celu stworzenia standardu badań Internetu w Polsce. PBI prowadzi badanie Megapanel PBI/Gemius, stanowiące standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce. Badanie jest wykonywane na zlecenie PBI przez firmę Gemius SA. 

 

KBR wprowadza do badania Radio Track dzienniczek elektroniczny

Email Drukuj PDF

Od wiosny br. część badania dzienniczkowego, prowadzonego w ramach badania Radio Track, realizowana jest poprzez Internet. Wprowadzaną obecnie zmianę poprzedziły testy metody i skryptu wykonane jesienią ub.r.

Dzienniczek w ramach Radio Track przeprowadzany jest dwa razy w roku: wiosną i jesienią. Ankieta wypełniana jest przez cztery tygodnie, każdorazowo przez ok. 3,5 tys. respondentów. Jest on podstawą do oszacowania zachowań audytorium i zwyczajów słuchania w dłuższych okresach, przepływu audytorium z jednej stacji do drugiej i kumulacji audytorium poszczególnych stacji w dłuższych okresach.

W wiosennej fali dzienniczka, która rozpoczęła się 1 marca, ok. 600 ankiet wypełnionych zostanie w wersji elektronicznej. Pozwoli to dotrzeć do wielu grup społecznych, dotychczas rzadziej angażujących się w badanie – ludzi młodych, lepiej wykształconych, mobilnych. Ponad połowa respondentów (57 proc.), którzy wypełnili ankietę rekrutacyjną, to osoby młode, w wieku 15-34 lat. Tylko 4 proc. to ludzie starsi – w wieku 60-75 lat. Blisko połowa (49 proc.) ma wykształcenie wyższe, a kolejnych 41 proc. – średnie. Najczęściej mieszkają w średnich i dużych miastach (44 proc. w miastach, w których żyje 51-500 tys. mieszkańców, a 30 proc. – w aglomeracjach pow. 500 tys. osób).

Ankieta wypełniana w Internecie daje większą możliwość kontroli całego procesu. Respondenci dostają m.in. przypomnienie o wypełnieniu dzienniczka wysłane e-mailem. W trakcie badania i po jego zakończeniu wiadomo, jak często wypełniany był dzienniczek (istnieje możliwość śledzenia i analizy wszystkich logowań respondentów).

Do wypełniania ankiety on-line wylosowane zostały osoby z panelu IBIS (Internet Based Interview System). Jest to metodologia, system i aplikacja, stworzone przez dział realizacji Millward Brown SMG/KRC do prowadzenia badań przez Internet. W panelu jest ponad 22 tys. aktywnych respondentów.

Zaproszono też osoby, które wcześniej brały udział w telefonicznym wywiadzie badania Radio Track.

Próba osób wylosowanych do wypełniania dzienniczka w Internecie została tak zaplanowana, aby była komplementarna w stosunku do próby realizowanej w konwencjonalny sposób. W trakcie rekrutacji respondenci wypełniali również ankietę „Zwyczaje słuchania radia” uzupełniającą zestaw zbieranych w badaniu danych.

Pobierz prezentację

 


Strona 4 z 8

Logowanie



projekt i wykonanie: Przemysław Dziubek