KBR

.::radio||track::.

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Komitet Badań Radiowych Aktualności KBR
Aktualności KBR

KBR i PBI kończą współpracę z GG Network w ramach IRBRI

Email Drukuj PDF

Komitet Badań Radiowych i Polskie Badania Internetu zakończyły współpracę z GG Network SA w ramach Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI).

KBR i PBI zdecydowały dalej samodzielnie pracować nad stworzeniem jednego standardu badań słuchalności radia w sieci. Stało się to po wielu zastrzeżeniach do działań GG Network, zgłaszanych publicznie nie tylko przez KBR, ale też m.in. PBI i instytuty badawcze.

W trosce o dobro nowego standardu twórcy IRBRI chcą pracować wyłącznie w gronie instytucji i firm dbających o całą branżę radia internetowego, przestrzegających zasad etycznych, potrafiących rzetelnie analizować dane i nie wyciągających z nich nieuprawnionych wniosków.

KBR i PBI dołożą wszelkich starań podczas prac nad nowym standardem, aby powstałe badanie spełniało wymagania metodologiczne i obejmowało cały rynek rozgłośni internetowych w Polsce. Podobnie jak badanie słuchalności radia tradycyjnego Radio Track (realizowane na zlecenie KBR-u), również nowy standard mierzyć będzie słuchalność wszystkich istniejących stacji.

Oprócz wypracowania jednego standardu badań, KBR we współpracy z PBI chce też opracować jasne i przejrzyste zasady posługiwania się danymi.

- Na pewno przyda się nasze doświadczenie zdobyte przy tworzeniu badania Radio Track. Przy wykorzystywaniu tych danych konieczne jest podanie co najmniej próby, fali, wskaźnika i grupy celowej. Podobnie będzie też w przypadku nowego badania – mówi Iwona Matysiak, aktualna przewodnicząca Komitetu Badań Radiowych.

Obecnie w ramach Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie trwa przegląd metodologii i rozwiązań, jakie oferują instytuty z Polski i z zagranicy. Dzięki tym spotkaniom powstanie zapytanie ofertowe; z ofert wybrany zostanie instytut, który zrealizuje badania. Aby wynik wyboru był obiektywny, żaden z członków Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie nie powinien angażować się w lobbowanie na rzecz jednego z rozwiązań.

Członkowie Komitetu Badań Radiowych (każdy z nich jest nadawcą kilkudziesięciu rozgłośni internetowych) deklarują, że do czasu stworzenia standardu pomiaru słuchalności kanałów w Internecie, nie posługują się żadnymi cząstkowymi danymi, ani badaniami, które nie mogą być weryfikowane przez innych uczestników rynku.

Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badania Radio Track, które są jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce.

Polskie Badania Internetu to firma badawcza powołana przez czołowych wydawców internetowych w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine, w celu stworzenia standardu badań Internetu w Polsce. PBI prowadzi badanie Megapanel PBI/Gemius, stanowiące standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce. Badanie jest wykonywane na zlecenie PBI przez firmę Gemius SA.

Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) została zawiązana w lipcu 2009 roku z inicjatywy członków KBR-u i Polskich Badań Internetu. Pracuje nad stworzeniem pierwszego w Polsce standardu badań słuchalności kanałów internetowych.

 

Nowa strona radiotrack.pl

Email Drukuj PDF

Pod adresem radiotrack.pl uruchomiona została nowa strona internetowa poświęcona badaniom słuchalności rozgłośni radiowych w Polsce.

Stronę stworzył instytut Millward Brown SMG/KRC, wykonawca badania Radio Track, przy współpracy Komitetu Badań Radiowych, zleceniodawcy tego badania. Nowa strona zawiera nie tylko najnowsze wyniki słuchalności i archiwum danych, ale też informacje o samych badaniach. Przedstawiona jest metodologia, zawarte są definicje wszystkich wskaźników, zaprezentowane jest oprogramowanie służące do analizy danych Radio Track.

Oprócz tego w serwisie radiotrack.pl znalazły się obszerne informacje nt. Komitetu Badań Radiowych, jego historii, osobach wchodzących w skład KBR-u, Radzie Etyki Radia i Kodeksie Dobrych Praktyk Marketingowych.

Na stronie zamieszczono też publikacje: wszystkie informacje prasowe KBR-u, coroczne „Raporty Radio”, broszurę „Radio na tle innych mediów”.

 

KBR rozpoczyna badanie zwyczajów słuchaczy radia w Internecie

Email Drukuj PDF

Komitet Badań Radiowych będzie przeprowadzał dwa razy w roku badanie nt. zwyczajów słuchaczy radia w Internecie.

Dzięki Badaniu Internetowego Audytorium Radia (BInAR), zmierzona zostanie m.in. skala zjawiska, jakim jest słuchanie radia przez Internet (zarówno stacji tradycyjnych jak i kanałów internetowych), struktura słuchaczy, ich przyzwyczajenia i zwyczaje, czynniki wpływające na wybór tego sposobu słuchania radia. Badanie to użyteczne będzie dla wszystkich nadawców kanałów internetowych i reklamodawców, którzy poznają słuchaczy i ich zachowania. Dowiedzą się, w jakich sytuacjach słuchają radia przez Internet i co ich do tego skłania.
BInAR będzie realizowane dwa razy w roku przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. Jego wyniki będą za darmo udostępniane wszystkim zainteresowanym podmiotom na rynku w formie raportu. Zostało ono zainspirowane przez podobne badanie – MIDAS (Measurement of Internet Delivered Audio Services) prowadzone w Wielkiej Brytanii przez RAJAR (Radio Joint Audience Research Ltd). Mierzy ono m.in. liczbę użytkowników radia on-line, ich strukturę oraz liczbę użytkowników podcastów.

Komitet Badań Radiowych wraz z podjęciem decyzji o stworzeniu ciągłego Badania Internetowego Audytorium Radia  wycofuje z badania Radio Track (mierzy słuchalność stacji nadających naziemnie) kategorię „inna polska”. Składały się na nią do tej pory odpowiedzi „nie wiem” i „nie pamiętam”, nazwy stacji już nieistniejących lub niemożliwych do zidentyfikowania oraz wskazania stacji internetowych.

- Rezygnacja z kategorii „inna polska” pozwoli na uproszczenie wywiadu i skrócenie czasu jego trwania. Jednocześnie, dzięki badaniu BInAR zostaną udostępnione dużo bardziej szczegółowe dane, które dostarczą pogłębionej informacji na temat zwyczajów słuchania radia w Internecie. Cały czas pracujemy też w ramach Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie nad standardem badań, które pokażą realną słuchalność internetowych kanałów radiowych – mówi Iwona Matysiak, dyrektor działu badań i analiz w Time SA, obecna przewodnicząca KBR-u.

Badanie Internetowego Audytorium Radia będzie pokazywać trendy w słuchaniu radia w Internecie. Pierwsze wyniki będą znane jeszcze w pierwszej połowie br. Natomiast znajomość konkretnych marek i słuchalność konkretnych kanałów zmierzy oddzielne badanie, którego standard wypracowywany jest obecnie przez KBR i podmioty zrzeszone w ramach Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie.



Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i Time SA. KBR zleca badania Radio Track, które są jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce.


KONTAKT:
Krzysztof Głowiński
rzecznik prasowy KBR
kom. 505-566-446
skype: radiotrack.pl
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

KBR pracuje nad standardem badania radia internetowego

Email Drukuj PDF

Komitet Badań Radiowych, w ramach Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI), dokonał wstępnego przeglądu istniejących metodologii badań radia internetowego i nawiązał kontakty z oferującymi je podmiotami.

KBR przez ponad dziewięć lat wypracował standard badań koncesjonowanych stacji radiowych RadioTrack, a także standard prezentowania tych danych i ich publikacji.
 
Komitet Badań Radiowych do czasu powstania profesjonalnego, wypracowanego przez cały rynek standardu pomiaru słuchalności kanałów radiowych w Internecie, nie posługuje się cząstkowymi danymi, które nie mogą być weryfikowane przez innych uczestników rynku.
W przypadku obecnej formuły badania gemiusStream, każdy podmiot tego badania ma dostęp wyłącznie do swoich danych, audyt nie mierzy też wszystkich form słuchania radia internetowego, nie zlicza też faktycznej ilości słuchaczy (tylko cookies), ani nie zawiera danych na temat demografii.



Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badania RadioTrack, które są jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce.


KONTAKT:
Krzysztof Głowiński
rzecznik prasowy KBR
kom. 505-566-446
skype: radiotrack.pl
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 


Strona 6 z 8

Logowanie



projekt i wykonanie: Przemysław Dziubek