KBR

.::radio||track::.

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Komitet Badań Radiowych Aktualności KBR
Aktualności KBR

Komitet Badań Radiowych zaprasza na pierwsze Drzwi Otwarte SMG/KRC

Email Drukuj PDF

24 maja br. z inicjatywy Komitetu Badań Radiowych otworem staną drzwi Instytutu Millward Brown SMG/KRC. To pierwsza w historii funkcjonowania KBR okazja dla zainteresowanych by zapoznać się z metodologią badania Radio Track.

Pierwsze spotkanie z serii Drzwi Otwartych poświęcone będzie prezentacji metodologii Radio Track - badania audytorium radia w Polsce realizowanego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. KBR tworzą wiodący nadawcy radiowi w Polsce: RMF FM, Radio ZET, Grupa Radiowa Agory, Grupa Radiowa Time i Agencja Reklamowa WAWA. Wynikami badania posługuje się przeważająca większość stacji radiowych, domy mediowe, agencje reklamowe i brokerzy reklamy radiowej.

Zgodnie z nazwa projektu otworem staną drzwi studia CATI, gdzie uczestnicy spotkania będą mieli okazję na żywo przyjrzeć się realizacji badania. - Naszą misją jest czuwanie nad czytelnością danych na rynku radiowym, ale także krzewienie wiedzy o istniejących narzędziach badawczych i wiarygodności stosowanych metod - mówi

Michał Gubera, przewodniczących najbliższego spotkania KBR. Dlatego też, zdecydowaliśmy się wraz z instytutem realizującym badanie na nasze zlecenie, na organizację takiego projektu - dodaje.

Podczas Drzwi Otwartych przedstawiciele Komitetu Badań Radiowych jak i instytutu SMG/KRC zapraszają do dyskusji o przyszłości badań i radia Polsce.

 

Radio WAWA przystąpiło do KBR-u

Email Drukuj PDF

16 marca Agencja Reklamowa Wawa, która jest wyłącznym oferentem czasu reklamowego Radia WAWA, podpisała umowę z Komitetem Badań Radiowych.

Komitet Badań Radiowych tworzą teraz Radio Wawa, Agora, Radio Eska, RMF FM i Radio ZET, czyli największe komercyjne podmioty na rynku radiowym. Jego zadaniem jest zarządzanie projektem badawczym realizowanym przez instytut SMG/KRC A Millward Brown Company. Przedstawiciele członków KBR spotykają się co najmniej raz w miesiącu, by wspólnie obradować nad badaniami audytorium radiowego. Do podstawowych zadań KBR należy comiesięczna kontrola realizacji próby badawczej, ale także dbanie o wizerunek i kształt badań Radia w Polsce.

Obecne badanie RadioTrack jest kontynuacją projektu rozpoczętego na zlecenie KBR w 2001 roku, co zapewnia ciągłość oraz całkowitą porównywalność wyników. Badanie realizowane jest przy pomocy wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI) z użyciem techniki Day After Recall (wywiad w trakcie którego respondent z pomocą ankietera odtwarza jak słuchał radia w dniu poprzednim).

Komitet dąży do tego, aby skupiać przedstawicieli jak największej liczby stacji radiowych, dlatego cieszy fakt, że kolejna stacja powiększyła skład KBR-u.

RADIO WAWA istnieje od 1992 roku. Jej sygnał jest odbierany w 16 największych miastach Polski. Jest jedyną stacją w Polsce, która gra wyłącznie polską muzykę z ostatnich 25 lat, przede wszystkim pop i pop-rock. Program adresuje głównie do 25-45 latków mieszkających w du¿ych miastach.

 

KBR wprowadzi kodeks postępowania nadawców wobec badań radiowych

Email Drukuj PDF

Komitet Badań Radiowych deklaruje przyspieszenie prac nad kodeksem postępowania stacji radiowych wobec badań słuchalności (Radio Track). Jasno sprecyzowane i określone w kodeksie procedury mają w przyszłości zapobiec sytuacjom, w których jakikolwiek nadawca mógłby próbować wpływać na wyniki badań radiowych poprzez pośrednie ingerowanie w odpowiedzi składane przez respondentów w trakcie telefonicznych wywiadów.

Powodem przyspieszenia przez KBR prac nad kodeksem postępowania rozgłośni wobec badań radiowych była ostatnia akcja marketingowa Radia Złote Przeboje (Agora S.A.). Wynajęta przez nadawcę firma zorganizowała grę, w której namawiała osoby, do których dodzwoniło się radio Złote Przeboje, by w razie kolejnego telefonu mówiły, że słuchają tej stacji, a w nagrodę otrzymają płytę CD. Pozostali członkowie KBR na ostatnim specjalnym posiedzeniu, w trosce o wizerunek badania, poprosili przedstawicieli Agory o wyjaśnienia dotyczące przeprowadzanej akcji. Organizatorzy poinformowali, że celem akcji jest zwiększenie świadomości marki Złote Przeboje oraz rozbudowa bazy teleadresowej radia. Zdaniem Eurozet, Brokera FM i TIME trudno określić wpływ tej akcji na wyniki badań słuchalności, ale zaistnienie wątpliwości skłania do zaprzestania tych działań, dlatego też ww. członkowie KBR są przeciwni prowadzeniu tego rodzaju akcji. Mając na uwadze dobro badań, Agora zadeklarowała niezwłoczne zakończenie akcji Radia Złote Przeboje.

Badania audytorium radiowego minimalizują wpływ działań marketingowych stacji radiowych - na początku wywiadu respondent jest informowany o celu badania, nazwie firmy, która je realizuje, o fakcie, że podczas wywiadu nie może nic wygrać oraz że nie jest to żadna forma promocji.

Nadrzędnym celem KBR jest dbanie o wiarygodność i rzetelność realizowanych badań słuchalności radia. Stworzenie kodeksu postępowania nadawców radiowych wobec badań Radio Track to rozwiązanie, które stoi na straży jakości badań radiowych w Polsce. Wszyscy członkowie KBR zadeklarowali, że do momentu stworzenia kodeksu wstrzymają się od działań mogących w jakikolwiek sposób wpływać na jakość i wyniki prowadzonych badań radiowych.

KBR reprezentowany jest przez różne podmioty radiowe, które konkurują ze sobą i mają odmienne interesy (Radio Zet, RMF FM, Agora, ESKA). Wolą Komitetu jest, aby w jego gronie zasiadali przedstawiciele jak największej liczby stacji radiowych. Obecnie prowadzone są rozmowy dotyczące przystąpienia do tego grona radia WAWA, Polskiego Radia SA oraz Audytorium 17 (zrzeszającego 17 regionalnych spółek radia publicznego).

 


Strona 8 z 8

Logowanie



projekt i wykonanie: Przemysław Dziubek