.::radio||track::.

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Komitet Badań Radiowych Aktualności KBR KBR wprowadza do badania Radio Track dzienniczek elektroniczny

KBR wprowadza do badania Radio Track dzienniczek elektroniczny

Email Drukuj PDF

Od wiosny br. część badania dzienniczkowego, prowadzonego w ramach badania Radio Track, realizowana jest poprzez Internet. Wprowadzaną obecnie zmianę poprzedziły testy metody i skryptu wykonane jesienią ub.r.

Dzienniczek w ramach Radio Track przeprowadzany jest dwa razy w roku: wiosną i jesienią. Ankieta wypełniana jest przez cztery tygodnie, każdorazowo przez ok. 3,5 tys. respondentów. Jest on podstawą do oszacowania zachowań audytorium i zwyczajów słuchania w dłuższych okresach, przepływu audytorium z jednej stacji do drugiej i kumulacji audytorium poszczególnych stacji w dłuższych okresach.

W wiosennej fali dzienniczka, która rozpoczęła się 1 marca, ok. 600 ankiet wypełnionych zostanie w wersji elektronicznej. Pozwoli to dotrzeć do wielu grup społecznych, dotychczas rzadziej angażujących się w badanie – ludzi młodych, lepiej wykształconych, mobilnych. Ponad połowa respondentów (57 proc.), którzy wypełnili ankietę rekrutacyjną, to osoby młode, w wieku 15-34 lat. Tylko 4 proc. to ludzie starsi – w wieku 60-75 lat. Blisko połowa (49 proc.) ma wykształcenie wyższe, a kolejnych 41 proc. – średnie. Najczęściej mieszkają w średnich i dużych miastach (44 proc. w miastach, w których żyje 51-500 tys. mieszkańców, a 30 proc. – w aglomeracjach pow. 500 tys. osób).

Ankieta wypełniana w Internecie daje większą możliwość kontroli całego procesu. Respondenci dostają m.in. przypomnienie o wypełnieniu dzienniczka wysłane e-mailem. W trakcie badania i po jego zakończeniu wiadomo, jak często wypełniany był dzienniczek (istnieje możliwość śledzenia i analizy wszystkich logowań respondentów).

Do wypełniania ankiety on-line wylosowane zostały osoby z panelu IBIS (Internet Based Interview System). Jest to metodologia, system i aplikacja, stworzone przez dział realizacji Millward Brown SMG/KRC do prowadzenia badań przez Internet. W panelu jest ponad 22 tys. aktywnych respondentów.

Zaproszono też osoby, które wcześniej brały udział w telefonicznym wywiadzie badania Radio Track.

Próba osób wylosowanych do wypełniania dzienniczka w Internecie została tak zaplanowana, aby była komplementarna w stosunku do próby realizowanej w konwencjonalny sposób. W trakcie rekrutacji respondenci wypełniali również ankietę „Zwyczaje słuchania radia” uzupełniającą zestaw zbieranych w badaniu danych.

Pobierz prezentację

 

Logowanie