Powstał w 2001 roku i przyjął na siebie odpowiedzialność reprezentacji rynku radiowego jako zleceniodawca badania audytorium radia w Polsce.
Powstaniu Komitetu Badań Radiowych (KBR) towarzyszyła idea integracji branży radiowej i stworzenia odpowiedniej jakości narzędzia opisującego rynek radiowy w Polsce. Tworzące go podmioty wspólnie wypracowały model badania, który czytelnie i w sposób bardzo kompleksowy ilustruje rynek radia i trendy na nim panujące. Radio Track, realizowane na zlecenie KBR przez Adres:Media i Kantar Polska, jest największym realizowanym nieprzerwanie badaniem przeprowadzanym w Polsce.
01
02
W 2005 roku chcąc możliwie najbardziej sprofesjonalizować rynek nadawców, Komitet Badań Radiowych był inicjatorem stworzenia samoregulacji dla branży radiowej pod nazwą „Kodeks Dobrych Praktyk Marketingowych”. Reguluje ona zasady prowadzenia działań promocyjnych realizowanych przez nadawców radiowych w Polsce, tak by nie miały wpływu na wyniki badań, oraz kwestię publikacji danych.
03
W 2022 roku został przeprowadzony audyt metodologii badania zlecony przez Komitet Badań Radiowych. Międzynarodowy instytut CESP (Centre d’Etude des Supports de Publicite), specjalizujący się w doradztwie i kontroli pomiaru mediów, który prowadził audyt, określił badanie Radio Track jako jedno z najlepiej zaprojektowanych badań radia i mianował badaniem premium.
RADIOTRACK 2024 © Wszystkie prawa zastrzeżone.
RADIOTRACK
2024 © Wszystkie prawa zastrzeżone.